Mivel az interjúk során betekintést kaptunk a FUGA pénzügyi problémáiba, ezért törekedtünk arra, hogy javaslataink minél kisebb pénz befektetéssel minél nagyobb forgalom és bevétel növekedést hozzon.
-
A FUGA a Petőfi Sándor utcáról nem elég
látványos, nem látszik kívülről, hogy itt le lehet ülni, esetleg lehet inni egy
kávét. Egyértelműbb kirakati berendezés biztonságérzetet keltene az új
látogatókban.
-
Belépve az épületbe nem tudjuk eldönteni,
hogyan kell viselkedni. Szabad itt beszélgetni? Az asztalokhoz le lehet ülni, a
kávégép nekünk van kirakva? Szerintünk az eső terem lehetne „hangos terem”, halk
(minőségi) zene utalhatna arra, hogy itt szabad és illik beszélgetni.
-
Az első teremben a könyvesbolt jelenleg
látványos, a közösségi munkatér, kávézó viszont nem. A lépcsőt esetleg lehetne
használni jelenlegi lefalazott állapotban. Ha lesz rá igény, lehetne
kialakítani rajta ülőhelyeket.
-
A büfé, kávézót érdemes lenne
fejleszteni, állandó jelleggel működtetni. Az első terem így az emberek
becsábítása mellett jelentős mértékben hozzá tudna járulni az épület
fenntartásához.
-
A látogatók szakaszos érkezését nem
követi le a villany és tv. üzemelése. Mozgásérzékelők praktikus elhelyezésével
jelentős rezsicsökkenés érhető el.
-
Több rendszeres látogató jelezte, hogy
nem elég jó minőségű a belső termekben a levegő.
-
A reklám hiánya. Programfüzeteket
érdemes lenne rendszeresen kirakni a legcélirányosabb helyekre. Első körben
ilyen lehet a BME K épület második emelete, a MOME, YBL egyetemek épületei.
Második körben lehetne kihelyezni a belvárosi élet pörgős helyeire, kávézókba,
esetleg kocsmákba.
-
Esti, belépős programok sűrítése a
repertoárban. Ezeken az eseményeken büfé, catering szolgáltatások. Szerintünk a
múzeum eltartásából valamennyivel nagyobb szeletet vállalhatnának ezek a
szolgáltatások.
-
Az egyetemeken (például a BME-n) érdemes
lenne egy évfolyam szintű eseményt csinálni már az első évben, így a lehető
leghamarabb lehetne megismertetni a FUGA-t a hallgatókkal.
-
Szerintünk a Facebook mint kommunikációs
felület jelen pillanatban kikerülhetetlen. Olcsón lehet információt eljuttatni
sok emberhez. Előnye az információ terjedése, miszerint az érdeklődők
megosztják a hirdetést az ő ismerőseik között.
-
A szükséges segédmunkákat szakmai
gyakorlatként lehetne gyakornokokkal végeztetni. Ilyen lehetne például a
facebookra, honlapra kerülő tartalom feltöltése.
-
Széles tömegeket megérintő (blockbuster)
programok beillesztése a repertoárba. Ybl és Makovecz nevét mindenki ismeri, az
ő emlékkiállításaikkal sok ember felé tud nyitni az épület egyszerre.