Problématérkép

Mivel az interjúk során betekintést kaptunk a FUGA pénzügyi problémáiba, ezért törekedtünk arra, hogy javaslataink minél kisebb pénz befektetéssel minél nagyobb forgalom és bevétel növekedést hozzon.

-          A FUGA a Petőfi Sándor utcáról nem elég látványos, nem látszik kívülről, hogy itt le lehet ülni, esetleg lehet inni egy kávét. Egyértelműbb kirakati berendezés biztonságérzetet keltene az új látogatókban.
-          Belépve az épületbe nem tudjuk eldönteni, hogyan kell viselkedni. Szabad itt beszélgetni? Az asztalokhoz le lehet ülni, a kávégép nekünk van kirakva? Szerintünk az eső terem lehetne „hangos terem”, halk (minőségi) zene utalhatna arra, hogy itt szabad és illik beszélgetni.
-          Az első teremben a könyvesbolt jelenleg látványos, a közösségi munkatér, kávézó viszont nem. A lépcsőt esetleg lehetne használni jelenlegi lefalazott állapotban. Ha lesz rá igény, lehetne kialakítani rajta ülőhelyeket.
-          A büfé, kávézót érdemes lenne fejleszteni, állandó jelleggel működtetni. Az első terem így az emberek becsábítása mellett jelentős mértékben hozzá tudna járulni az épület fenntartásához.
-          A látogatók szakaszos érkezését nem követi le a villany és tv. üzemelése. Mozgásérzékelők praktikus elhelyezésével jelentős rezsicsökkenés érhető el.
-          Több rendszeres látogató jelezte, hogy nem elég jó minőségű a belső termekben a levegő.
-          A reklám hiánya. Programfüzeteket érdemes lenne rendszeresen kirakni a legcélirányosabb helyekre. Első körben ilyen lehet a BME K épület második emelete, a MOME, YBL egyetemek épületei. Második körben lehetne kihelyezni a belvárosi élet pörgős helyeire, kávézókba, esetleg kocsmákba.
-          Esti, belépős programok sűrítése a repertoárban. Ezeken az eseményeken büfé, catering szolgáltatások. Szerintünk a múzeum eltartásából valamennyivel nagyobb szeletet vállalhatnának ezek a szolgáltatások.
-          Az egyetemeken (például a BME-n) érdemes lenne egy évfolyam szintű eseményt csinálni már az első évben, így a lehető leghamarabb lehetne megismertetni a FUGA-t a hallgatókkal.
-          Szerintünk a Facebook mint kommunikációs felület jelen pillanatban kikerülhetetlen. Olcsón lehet információt eljuttatni sok emberhez. Előnye az információ terjedése, miszerint az érdeklődők megosztják a hirdetést az ő ismerőseik között.
-          A szükséges segédmunkákat szakmai gyakorlatként lehetne gyakornokokkal végeztetni. Ilyen lehetne például a facebookra, honlapra kerülő tartalom feltöltése.
-          Széles tömegeket megérintő (blockbuster) programok beillesztése a repertoárba. Ybl és Makovecz nevét mindenki ismeri, az ő emlékkiállításaikkal sok ember felé tud nyitni az épület egyszerre.